Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ludwikowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://pspludwikow.biposwiata.pl/
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Filmy nie posiadają napisów dla osób słabo słyszących i głuchych. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. Zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych (atrybut ALT). (powód: multimedia opublikowane przed dniem 14 grudnia 2020 roku )
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Dorota Molenda - Mokosa , adres e-mail: psp.ludwikow@op.pl , telefon: +48 32 13 067.
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Jeżeli potrzebujesz informacji w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej skontaktuj się z nami.
Zgłoszenie powinno zawierać imię, nazwisko i dane kontaktowe zgłaszającego ( numer telefonu, e-mail), adres internetowy strony, na której znajduje się niedostępna treść oraz sposób kontaktu z osobą zgłaszającą.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji (np. powiększony druk bądź nagranie głosowe).
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Wejście główne do budynku wyposażone jest w podjazd dla wózków. Pozostałe wejścia nie posiadają podjazdu. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia znajdujące się na parterze. Schody w budynku nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy ani platform.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynku mają szerokość min. 2 metry co umożliwia wymijanie się osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi wejściowe do sali gimnastycznej są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w korytarzu prowadzącym do sali gimnastycznej.
Dostępność informacji głosowych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani informacji głosowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku szkoły nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Parking samochodowy znajduje się przy powiatowej drodze dojazdowej. Brak oznakowania miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
Dodatkowe informacje
Zmiana rozmiaru czcionki
Na pasku głównym na górze strony znajduje się ikona (A+) zmieniająca rozmiar czcionki.
Zmiana rozmiaru strony
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki do powiększania i pomniejszania widoku strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok